Web Analytics

ימים כאלה

20 במאי 2021

"מילא,
שיהיו ימים כאלה,
יש רעים יותר מאלה וזה לא כל כך נורא.
מילא, שיהיו ימים כאלה,
יש טובים יותר מאלה
הם יבואו חזרה"

פתגם סיני עתיק אומר: כשאין מילים, תשמיעו יהודית רביץ.

https://www.youtube.com/watch?v=xpY6X2ibq-o

ובינתיים,
אפשר להניח יד על הבטן התחתונה, ולנשום אליה- ממש לנפח את הבטן ולהזיז את היד ממקומה באמצעות האוויר- ולנשוף לאט לאט, כמו דרך קשית.
זו אולי לא השיטה הסינית להרגעה, אבל גם היא טובה. אחרי כמה נשימות כאלה כבר תחושו בהקלה.

כולנו הגענו למלחמה הזאת באפיסת כוחות אחרי טירוף של בחירות, קורונה, היעלמות השגרה מחיינו, בתי הספר, כל פעילות פנאי... זה טבעי שהגוף והנפש מותשים. אנחנו קוראים לזה התשה של הצ'י.

כשאנחנו מותשים, הגוף מגיב. אלו מכם שסובלים בדרך כלל מנזלת אלרגית אולי הבחינו בהחמרה בשבוע-שבועיים האחרונים. אלו מכם שסובלים ממערכת עיכול רגישה, אולי משלשלים בלי הכרה עכשיו. נדודי שינה, בחילות והקאות, כאבי מפרקים, שרירים תפוסים, וסת מוקדמת, אלו רק חלק מתופעות הלוואי הצפויות של חיים מתוחים וריצות תכופות למקלט.

קודם כל, דעו שאתם לא לבד.
לא, זה לא חריג להרגיש רע. לא, זה לא מוגזם. לא, זה לא מביך. אתם ממש לא לבד, ויעידו על זה הקווים הקורסים של מוקדים טלפוניים שונים, לעזרה נפשית ועזרה רפואית כאחד. זה בסדר אם לא היה לכם כח לקפל כביסה השבוע, או אם התזונה שלכם כללה בעיקר פיצה וקפה. אנחנו עושים את הכי טוב שלנו. זה בסדר. הדודה החכמה שלי אומרת שעבודה היא לא ארנבת- היא לא תברח.

שנית, דעו שאין צורך לסבול. אפשר לטפל בדברים. כדאי לטפל. כמה שיותר מוקדם יותר טוב. יש תפיסה רווחת של "נחכה חודש חודשיים ונראה אם זה עובר לבד", ולפעמים באמת תחלימו לבד, אבל לפעמים לא, ובמקרה שלא אז ההמתנה פועלת לרעתכם. קל יותר לנגב קפה שנשפך עכשיו מאשר לנקות את הכתם שהתייבש. בואו אליי לקליניקה, או לכו לרפלקסולוג, לפסיכולוגית, לרופאת המשפחה. תמצאו את האדם המקצועי שיוכל לעזור לכם.

שלישית, התנועה היא חברתנו בתקופה זו. לא חייבים לקום בחמש בבוקר וללכת לגלוש (על אף שזה כיף), אפשר גם ללכת באיטיות בפארק השכונתי לעת ערב. אפשר לעשות קצת יוגה מול היוטיוב. אפשר לשים מוזיקה ולרקוד. לא חשוב מה, כל תנועה, עדינה ככל שתהיה, פועלת לטובתנו כעת. יש הסבר מורכב על מערכת העצבים הסימפטטית והפרה-סימפטטית ועל דופמין ואנדורפינים, אבל נסתפק בזה: התנועה מחזקת את הגוף ומניעה את הצ'י. היא מסייעת למתח ולחרדה להתפזר מהגוף, ולקחת איתם את הרעות החולות שהביאו- כאבי הבטן, המיגרנות, או כל דבר אחר.

מאחלת לכולנו ימים שקטים ובטוחים
של בריאות, שלווה והנאה
חמד

תמונה מימים שלווים יותר
תמונה מימים שלווים יותר

לכל הפוסטים בבלוג >>>